En vecka kvar......

Jaha, nu är det en vecka kvar till julafton, och vem har inte handlat några julklappar. Jag! Mycket beroende på att mina barn firar julen i Nyköping hos sin pappa, mina bonusbarn har bestämt att vi inte ska ge varandra några klappar, mina barn kommer ner senare så då kan vi handla då, min släkt finns i Nyköping och klappar till syskonbarn levereras nästa gång vi är i Nyköping...Det är Per som ännu inte har fått något handlat till sig. Hundarna också, de måste ju ha något. Och det låter illa att inga klappar är handlade, men riktigt så illa är det inte.

Sedan är det julsaker som ska upp i huset. Fast innan det ska ske så måste det städas, och städas ska det göras när det mesta av julmaten är fixad, och julmaten kan bli fixad när jag har planerat vad jag ska göra, och när det är gjort ska det ju handlas. Undrar vilken dag granen kommer att kläs? I vilket fall som helst så har vi handlat gran av idrottsföreningen här där vi bor. En liten, lagom snygg gran som ska klämmas in i hörnet i vardagsrummet. Japp, det blir nog bra det här. Julen lär komma även om jag inte hinner göra det jag ska.

Har vår känslor och inte julkänslor. I går var vi ner och gick vid havet. Solen sken, fåglar kvittrade, hundarna sprang som galningar. Vi släppte dem på en gräsplan och de busade så att lervattnet skvätte om dem. Det är så blött i markerna. Väl hemma fick de duscha och blev olyckliga. Det är inte vinter, det känns absolut inte som det.....

Fast om en vecka är det Kalle Anka på Tv. Kanske förstår jag då att det är julafton? Vi får se!

Kommentarer
Postat av: staf

hundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundarhundar-vem som helst som inte känner dig, kan ju tro att du inte är riktigt klok. -bara en liten varning, annars var att rätt hyfsat.

2007-02-03 @ 17:25:40
Postat av: Maria

Men du Staf, du vet ju att jag inte är riktigt klok och HUND har vi aldrig någonsin haft som något gemensamt samtalsämne.....

2007-02-03 @ 21:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0