Tror vi snart börjar mögla...

Detta eviga regnande! Inte en dag utan en och annan skur. Dagarna är så mörka så de blir aldrig dag. Det känns som om jag vandrar omkring i mörker/skymning hela tiden. Fast i morgon ska visst solen skina, och det skulle vara helt underbart.

Skogen består av insjöar. Stora insjöar och små. Resten av marken består av lera. Det är halt blött och till och med hundarna ser lite lidande ut när vi tar oss fram i den här terrängen. Undrar om de glömt att skog kan bestå av något torrt också?

Det finns sådant i mina rabatter som annars brukar vissna ner, men som fortfarande är grönt. Till och med buskar som börjar knoppas, och visste jag inte bättre skulle jag tro att det var vår och inte vinter. Hittade en slemmig liten snigel på en av hundarna förut. Den satt där i pälsen och såg väldigt välmående ut.

Snart så, då går vi mot ljusare tider, och kommer nu den där härliga solen i morgon så kanske vi ändå inte möglar bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0