Hur långt har ni kommit?

Några har frågat oss hur långt vi kommit i flytten och vi har kommit väldigt långt. Alla saker är här, men alla saker är inte på plats. En klok äldre man sa till mig idag att när han och hans sambo flyttat plockade de upp 3 kartonger om dagen. Jag ska försöka räkna ut hur många månader det är kvar innan vi packat upp, efter den principen. Nä, jag överdriver lite lätt, men det är över 6 år sedan jag flyttade till västkusten och det finns faktiskt kartonger som fortfarande inte öppnats. Det är också en skrämmande tanke att allt inte får plats. Det är sant! Vi har flyttat till ett större hus och allt får inte plats! Mina böcker! Var ska jag ha alla mina böcker? Blir det bokhylla i förrådet?

Ack ja. Det finns faktiskt värre saker i livet, så jag tänker inte lägga ner kraft och energi på det..............

Här kommer lite bilder på några rum så ni ser att det faktiskt är sant att vi kommit i ordning så pass mycket som vi har.

image127

"Kontoret". Tanya har lagt beslag på Taz korg.

image128

Det rosa gästrummet. Taz vilar som en äkta diva på sängen. Detta har han valt ut som sitt kryp in. Ett strategiskt bra placerat rum för den som vill hålla kollen. Mellan hallen och köket!

image129

Del av vardagsrummet. Den "nya" soffgruppen. Detta skinn-fynd gjorde vi på blocket. 2500 kronor för soffgruppen och två stenbord. De skulle ju ha placerats i allrummet på övervåningen, men de blev vardagsrums möbler istället. Ser ni de små tomtarna på skåpet längst upp? Jag har julpyntat lite!

image130

...och så till sist köket. Husets bästa rum tycker jag. Så fint!

Nu ska jag nog ta 3 kartonger så har jag gjort dagens arbetsinsats......

Kommentarer
Postat av: Kalle

God fortsättning samt ett Gott Nytt År.

2007-12-28 @ 12:03:18
URL: http://www.tassebo.nu
Postat av: Helen

Vilket hörligt kök!!! Själv försökte jag mig på att måla köket igår. Trots att lägenheten var splitterny då vi flyttade in för ett år sedan hada jag lyckats göra hål på så många ställen på väggen-i mina försök att få upp tavlor att det behövde spacklas och målas. Det gick åt skogen. Färgen var fel (gammelrosa) och jag har aldrig rollat i hela mitt liv så det ser hemskt ut. Vem ringer inte då idag? Min gamle målare-han är på väg hit nu-för att måla köksväggen vit igen!

2007-12-28 @ 12:47:06
Postat av: Lena

Men så fint Ni har fått det,riktigt avundsjuk på Ert boende.

Jag kan meddela att jag ska till MY DOG på LÖRDAG DEN 5/1, kanske vi ses då om du ska dit du kan ju alltid maila mig för du har ju min mailadress?!

GOTT NYTT ÅR

2007-12-28 @ 20:39:21
URL: http://www.freewebs.com/coolahundar/
Postat av: Lasse Jansson

Diskmaskin! Vad fyller Per för funktion nu?

2008-01-05 @ 14:18:29
URL: http://lassejansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0