Nya vägar

Nya vägar

I skottkärran sitter Snoopy! Han älskar att åka skottkärra! Snoopy är en hund som Hittehund hittat ett nytt hem. Jag hjälper ibland hittehund med hembesök, uppföljningar och diverse andra sysslor här på västkusten. Att träffa Snoopy och hans nya familj är/var en ära. Han har hittat ett nytt hem, nya vägar i livet och tar för sig av det. Det här med nya vägar..........

Idag fick jag själv ta en ny väg. Jag är uppvuxen i en mycket liten värld. Utanför Nyköping på landet har jag strosat omkring. Jag bodde i Nyköping tills december 2001. Nu bor jag utanför Stenungsund. Min första tid här när jag skulle köra i Göteborg var en mardröm. Vägar skulle ha en fil och leda till ett bestämt mål. Inte vara 3 filer och leda till något mål som för mig var helt obekant. Ofta slutade jag andas normalt när jag närmade mig Göteborg. Denna stad med 3 filer, massor av bilar och väldigt många skyltar. Jag har lärt mig! Oj, vad jag lärt mig. Idag fastnade jag på centralstationen då jag släppte av några arbetskamrater. Köerna var i mitt tycke oändliga. Mannen i keps som lyckades backa bakom min bil och sedan tränga sig fram i någon fil som ingen annan kommit på, ja, han var imponerande. Fast jag är ändå stolt över mig själv. Jag hittade fram på en ny väg. Eftersom trafiken stod helt stilla så valde jag att skippa en rondell och söka en ny väg. Jag kom fram vid en Statoil-mack (här skulle man sagt Statoil-tapp) och med högt huvud och en massa mod slängde jag mig över 3 filer för att komma åt rätt håll.....Yes! Jag kan!

Att finna nya vägar och våga pröva dem ger verkligen självförtroende. Då tänkte jag på Snoopy och hans nya familj. Jag tänkte också på Taz och på oss. Så bra det har gått med Taz här. Han har ju fått en ny familj som älskar honom, och fått nya vägar att vandra. Hoppas att Taz och alla andra hundar som ompaceras känner sig lika roade som jag gjorde när jag hittade en ny väg i Göteborg som ledde hem. Hoppas också att detta med hem ger just det man behöver. Oj vad jag svamlar, men att uppleva känslan att ha hittat hem är något jag önskar alla, både 2benta och 4benta...........

Kommentarer
Postat av: Lina & hundarna..

thijii vilken supersöt bild! :)

2007-02-10 @ 19:13:24
URL: http://memimo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0