Sommar

Sommar

Igår när jag passerade ett snår med hundarna tycktes hundratals småfåglar tryckt in sig där för att sjunga in våren. Med romantiska tankar behövdes det inte speciellt mycket fantasi för att få det till det. Jag fick en häftig längtan till sommaren. Så fort solen tittar fram sprider sig värmen i kroppen. Kanske det som kallas vårkänslor?

Måsen som försökte dela middag med mig och några arbetskamrater får illustrera sommaren. Där satt han på verandaräcket när solen sakta var påväg ner medan vi njöt av gott vin och gott sällskap. En kväll då sommaren var påväg.

Jag vet att det är förtidigt att tänka på sommaren. Det är alla småfåglars fel! Hade de inte kvittrat så förnöjsamt hade jag fortfarande gått omkring i ett grått dis. 

Idag gick solen i moln på eftermiddagen, men längtan till sommaren finns fortfarande kvar. Det är viss skillnad på vår-sommar här på västkusten mot hur jag upplevde perioden på ostkusten. Här är det helt plötsligt sommar. Puff, så gick våren upp i rök. Det är som om allt blommar på en gång. På ostkusten kändes perioden vår så mycket längre. 

Nåväl, här hemma går vi mest och pratar om den kommande Idre-veckan. Per tycker att jag ska pröva skidkläderna för att se om jag kommer i dem. Jag vägrar! Om en månad ska jag pröva dem. För är de för små så hinner jag köpa nya. Just nu räknar jag kalorier och äter nyttigt och jag tänker INTE bli deprimerad över skidkläderna förrän några veckor innan vi ska åka. Så det så..........

.....och om då inte skidkläderna passar kanske jag kan blunda riktigt, riktigt hårt och fantisera om att det är SOMMAR istället. Bikini är mer töjbart än skidkläder! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0