Grillolja

Jag har ett råd så här i grilltider! Har ni en flaska grillolja så skruva på korken efter att ni använt den!

Min man hade inte gjort det. Jag plockade fram flaskan ur kylskåpet och med bestämda rörelser skakade jag flaskan. Dels för att "känna efter" hur mycket som var kvar, men också för att blanda det som var kvar i flaskan. Efter denna skakning behövde jag inte fundera på hur mycket som var kvar, eller på någon blandning. Det såg ut som om den var ganska blandad där den hamnade...........på skåpluckor, spis, mellan spisen och diskbänken, trasmattan, på min klänning, i mitt ansikte och mitt hår.  Min man var inte hemma utan på jobbet när detta hände.

........och han är förlåten trots att inte fläckarna gick bort på min ljusblå sommarklänning.......


Kommentarer
Postat av: Karl Jonsson

Likadant hände hemma hos oss men det var Rhode Island sås, jag hade tagigt och sa till Marie att locket var löst och flaska redan omskakad ja säger hon och skara om flaskan så att det skvätter ut åt alla håll.

2007-06-12 @ 14:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0