Och regnet det bara öser ner.....

Det regnar och regnar och jag målar och målar. Inte tavlor utan väggar. Nu, ikväll, är jag till 99% klar. Antar att jag i morgon får köra lite "finlir". Det är hallen i källaren som bytt sina 70-tals tapeter mot färg. Taket har jag sedan tidigare målat. Ett väldigt mycket mindre roligt tak att måla. Tidigare ägare hade försett taket med ett rutmönster . Bruna träramar på ett vitt tak. Konstig beskrivning, men jag lovar att det vär urtrist att måla. Väggarna var rena befrielsen. Så om jag nu är klar så ska Per få lägga tarkettgolvet vi var och köpte idag. Samma golv som i sovrummet.

Nu när det sommarprojektet är klart så ska jag nog ta och måla pannrummet med den överblivna färgen. Blir nog jätte bra. Väntar fortfarande på vindskivorna som vi beställt.

Känner mig riktigt nöjd över att ha gjort så mycket nytta........

Kommentarer
Postat av: Karl Jonsson

Duktigt!! Nu har du ju nvana inne så du kan väl komma och måla i vårat hus också.
Kalle

2007-06-28 @ 12:26:51
Postat av: Karl Jonsson

Hälsa gubben från oss alla också.

2007-06-28 @ 12:29:16
Postat av: Maria

Nä nä.....vi har massor kvar att måla. Om jag orkar fortsätta. Ska hälsa Per. Det gick åt mycket svordomar och blev lite blåmärken av att lägga golvet för honom. Fast det gick tillslut och nu har vi även nytt golv istället för den äckliga gamla heltäckningsmattan.....

2007-07-01 @ 18:53:49
Postat av: Karl Jonsson

Var det clickgolv eller limmat?
Heltäckningsmattor är ju inne nu så du kunde väl tvättat den med skummaskin så hade Per sluppit allt jobb med inläggningen.

2007-07-02 @ 13:19:40
Postat av: Maria

Det var ett klickgolv som gick isär trots "klick"....Fast Per har en lugn fru så det hamnade inte i en hög på tomten för uppeldning!
Heltäckningsmattan var från 70-talet. Härligt brun. Det blev ett fint mjöl-damm när vi rev ut och skrapade golvet. Jag dammsög och vid byte av dammsugarpåse lyckades jag ha sönder den nya påsen utan att först märka det. Efter en stund luktade det konstigt och.....harkel.....En lång historia kort? Jag har köpt en ny dammsugare och jag blev 2000 kronor fattigare!
Om du vill kan du få heltäckningsmattan!? Den ligger i en äcklig hög i garaget för att köras till soptippen. Fast du får tvätta den själv. Här regnar det, så om du vill kan jag lägga ut den i regnet så är första sköljningen klar.

2007-07-02 @ 19:36:47
Postat av: Karl Jonsson

Hej på er båda.
Nä jag är inte inne på heltäckningsområdet det var 20-år sedan dess numera är det clickgolv som gäller.
Rusta har rätt bra golv till vettigt pris.

2007-07-03 @ 08:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0