Semester, köttbuljong och bad

Nu har jag och Per semester. Hade inte riktigt räknat med denna värmebölja som drabbat oss. Än så länge ser jag det som en bonus för jag orkar verkligen inte göra något annat än minst möjligt. Bara att lyfta sig från stolen i skuggan bär emot. Hundarna är helt utslagna. Ligger i skuggan på de ganska svala plattorna på uteplatsen och sover. I går gick vi alla ner i källaren till sovrummet och satte på takfläkten och låg och njöt av lite kyla.

Jag har kokat köttbuljong till hundarna och fryst in i lämpliga portioner. Lade även i några korvsnuttar. Tanya och Taz har fått detta som sin egen glass. Blev en bra sysselsättning efter de där korta promenaderna man ändå måste ta. De senaste kvällarna har vi badat. Ja, inte Per och jag, men hundarna. Fast igår kväll ångrade vi oss att vi inte tagit med badkläder. Det var varmt i Hällungens vatten.

Sent på kvällen, runt 22-23 har vi gått en längre runda med hundarna. Så där lagom sent så harar tror att det är riskfritt att skutta omkring i området och alla katter springer fritt och jagar. Då har vi med två pigga och utvilade hundar fladdrat omkring.

En sak har jag i alla fall gjort som jag tänkt göra länge nu, nämligen köpt en ny kamera. Jag fick efter mitt köp lätt ångest för att jag började tänka tankar kring att för de där pengarna hade vi fått ett nytt golv i något av sovrummen eller tapeter eller..............och tänk om det var en skitkamera jag köpt. Tror alltid att jag ska bli lurad vid köp av elektronik eftersom jag inte förstår mig på det. Jag ringde min tvillingbror som är min referensram och som jag vet har koll på sådant där, alltså elektroniska prylar. Det visar sig att jag köpt en likadan kamera som han har, fast en nyare modell, Panasonic DMC-TZ3 Lumix. Vilket konstigt sammanträffande! Så nu försöker jag lära mig alla funktioner och bara det är ett företag i sig. Jag är en sådan där som läser bruksanvisningar och inte fattar någonting alls. Sen efter X-antal misstag trillar poletten ner och allt blir självklart.

Så här kommer två badbilder med nya kameran som jag bad kompisen Janne ta. Jag och Per måste hålla på och trassla med kopplen vid bad. Tanya kommer ju inte upp frivilligt från sitt simmande. Taz doppar bara lilla magen. Han har förresten börjat fälla nu. Det rasar av honom. Går att dra stora ullbollar från pälsen.

image26

Simma, simma, simma med spårlina.....

image27

Taz gillar att vi kastar pinnar åt honom i vattnet. Han kastar med dem själv en stund. Helst skulle han vilja leka med Tanya, men hon vill bara simma efter plupp från våra stenar. Är inte alls intresserad av Taz lekinviter, så han får roa sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0