För länge sedan

Började skriva på den här bloggen och sedan blev det inget mer. Nu ska jag ta mig i kragen igen.

Här i väster är allt bra. Per och jag börjar strax våra semestrar. Uscha så trist med tidig semester, men någon ska ha det också. Jag kan i och för sig ta semester när jag vill, men eftersom Per inte kan det så hänger jag på hans semester. Så den 11 juni börjar jag. Det är ju inte ens varmt ute! Fast det ska visst bli bättre väder och fördelen kan ju vara att jag slipper bada för det är iskallt.

Från det ena till det andra kan jag skriva om att jag idag kom på att jag måste handla en fasligt massa presenter. Antar att vi kommer att hamna i Nyköping där släkten finns under några dagar på semestern. Det senaste är att min gamla mor tycker att alla vi syskon ska äta middag med henne den 17 juni. Få se nu, vilka är det som ska ha presenter. Först har vi Emil som fyllde år i februari och som jag är moster till. Emil är 23 år och har inte blivit uppvaktad. Sedan har vi Louvisa som jag är faster till som fyllde i april......och hon fyllde väl 4...hmmm....pinsamt, men jag tror det.....Så har vi hela drösen av födelsedagsfirare i juni. Min syster först som blir 52, Alva som blir 2 år och min tvillingbrorsas yngsta dotter, mamma 77, Oskar som jag är moster åt och som blir 26 år, Emma som blir 14 år och är min tvillingbrors äldsta tös...Det var väl alla fram till juni. Så har jag ju Ida i juli och hon kommer ner till oss strax efter för att vara med i en fotbollscup i Uddevalla och hon blir 11 år, och jag är faster åt henne med. Allt som allt, om jag nu handlar även till Ida blir det 8 personer. Varför fyller ingen på hösten?

....Per fyller också i sommar, men i mitten på juli. Nästa år fyller han 50 år och säger att han inte tänker vara hemma. Vi får se............

Det här blev en urtråkig text som jag är tveksam till om jag lägger ut i bloggen. Har du precis läst den så förstår du att jag inte kom på något bättre att skriva om, och då är det väl verkligen brist på fantasi denna kväll......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0