Ut nästan naken

image136

I morse låg en röd kula från granen på golvet. Jag hängde upp den och insåg varför den hade hamnat där. Ett litet pet på en gren och barren bara rasade. Några grenar kämpade tappert för att hålla upp sin kul. Så med den första snön för oss i nya huset. Första dagen på det nya året. Åkte granen ut, nästan helt naken.  Drivor av barr lämnade den efter sig. Detta år kom verkligen julgransplundringen tidigt.

I morse höll jag på att låta mitt morgonhumör ta över förståndet. Mitt bonusbarn Anders sov över med sin flickvän efter att ha ordnat en fest i en lokal i närheten. Vi hade alla sovmorgon och Per hade varit ute med hundarna vid 08.30. En timme senare börjar Per med frukost och jag låg och tog sats för att kliva upp. Stackars, stackars Stina, Anders tjej. Ingen hade vågat tjata på mig på morgonen på det sättet som Anders utsatte Stina för....."upp, upp, sätt dig upp, kom igen, upp nu då, upp med dig, upp, upp" . Ett tag var jag nästan beredd att rusa upp naken från sängen bort till sovrummet de sov i och vrålat på Anders, alternativt släpat ut honom ur sovrummet. Tur att jag hejdade mig, för jag antar att det kanske skulle sätta spår i hans själ som jag sedan skulle ha ångrat. Tänk er att se er bonusmorsa med bröst ner till naveln vrålandes. Tur var att Anders gav upp och stackars Stina fick sova vidare.

image137

Är man raggig fastnar snön i skägget!

image138

Har man lång nos fastnar det där istället!

image139

image140

Taz har återhämtat sig från gårdagens smällare. Korta promenader blev det. Grannen sköt av några smällare tidigt på eftermiddagen vilket gjorde att han låg under databordet när jag satt där. Efter 22 var det faktiskt tyst och vid 24 låg Taz och snarkade i soffan med Per, Janne, Tanya och mig. Totalt avslappnad låg han och snarkade brevid Janne. Det var så skönt att se. Jag var inte så lycklig över att det började smälla på eftermiddagen, men trots detta så har det varit fantastiskt lungt här i skogen. Själv skulle jag helt klart föredra att fyrverkerier skulle förbjudas. Eller åtminstone att de som vill använda det ska ha tillstånd vid speciell tillfällen. Då skulle jag kunna bli tjur-kärringen som anmälde användanden som inte hade tillstånd. Det är faktiskt inte bara våra husdjur som mår dåligt av att det smäller...................

Gott Nytt År, igen........och jag har inte gett något nyårslöfte.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

God Fortsättning!

Här har varit en massa smällande. Men som tur är så reagerade ingen av dom 4 hundar som vi hade här. Har nog glömt beraätt för dig att vi har fått en Cane Corso tik på 4 år hit i torsdags. En helt underbart gó
hund.

2008-01-01 @ 14:40:27
Postat av: Maria

Hej Jeanette! Åh vad jag skrattade åt mig själv. Trodde Cane Corso var en liten raggig terrier!
Kram på dig! Jag åker ner till My Dog på söndag! Ska du dit?

2008-01-02 @ 09:27:29
Postat av: Jeanette

Det var meningen att vi skulle varit dit någon av dagarna. Men vi får vara hemma med tiken nu istället. Ni får ha det så kul där nere.

2008-01-02 @ 20:48:38
Postat av: Jeanette

Glömde nämna att mina hundar är sååå små terriers. *S*

Ha det gott!

2008-01-03 @ 00:47:55
Postat av: Lotta Jorfors-Olsson

Han hade tålt det!!! Du skulle rusat in och vrålat lite!! :=) Om inget annat för att visa vad tyngdlagen gör med oss goa runda kvinnor!! Hahahahahahaaaa!

2008-01-03 @ 20:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0