En hund är en hund

image157

Nu kommer ni som inte har hund på det sättet som vi har hund eller ni som aldrig haft hund, med bestämdhet skaka på era huvuden och placera in mig i facket för "larvig hundägare".... En hund är ju hund och visst håller jag med om det. Jag tror verkligen inte våra hundar är barn. Jag både ser och upplever att de inte är det, men....hundarna tillhör familjen. Någon som tillhör familjen ska givetvis behandlas med kärlek och vara älskad samt precis som andra få tårta när h*n fyller år. Så det så! 

Eftersom en hund är en hund och inte en människa, serveras hundpaté med keso och lite hundfoder. Detta skulle jag aldrig ge ett barn på sin födelsedag.

image158

Här ligger Taz och väntar på sitt var-så-god. Hipp Hurra Taz! Idag blev du 8 år! En herre i sina bästa år!

image159

Kanske inte med världens bästa matskick..............

image160

Men väldigt duktig på att städa upp efter sig, utan att man behöver säga till.........

image161

Tanya fick också en egen bit "tårta". Hon ser just nu helt förfärlig ut och behöver trimmas. Nästa söndag far vi till Idre, och när vi kommer hem därifrån ska jag beställa tid till henne för en trimning. Tror hon behöver lite vinterpäls i Idre.

På tal om Idre ska jag köpa nya skidkläder. Jag konstaterade igår att förra årets kläder var *harkel* lite väl lite stretch i. 5 kg mer "volang" på mig gjorde att skidbyxorna såg ut som ett par tajta jeans utan att vara det. De gick att knäppa och det gick att trycka till "volangen" så att dragkedjan gick att dra upp, men jag tror inte de går att trilla i. Inte för att jag förutsätter att jag ska ligga i backarna och sprattla, men om det skulle ske, vill jag gärna komma upp själv utan att först dra ner gylfen i skidbyxorna.............Därför ska jag se om jag hittar något större isolerat tält att ha på mig.

Längtar så till resan med hundarna och vår kompis Janne. Hoppas, hoppas vi får samma tur med vädret som förra året!

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej
Hittade hit från faddersidan på hittehund.
Givetvis ska hundarna ha tårta när de fyller år.
Den såg inte helt illa ut :) Ska nog göra en sådan till Trick när han snart fyller 5 år.
Ang din fågelmatning, hos mej var det ett fåtal fåglar innan jul men nu är det 15 st av varje sort och de äter som hästar.
Trevlig helg önskar Carola och Trick från Skåneland.

2008-03-01 @ 23:30:24
URL: http://www.tricken.se
Postat av: Lotta Jorfors-Olsson

Du är underbar Maria!!! Du får mig att skratta och sen gå och småle en lång stund efter jag läst dina berättelser!!! Tur att det finns Internet och att min bror har funnit just DIG!!!! Kram Lotta!

2008-03-03 @ 10:50:01
Postat av: Else-Marie

Stort Stort Grattis till Tazzen i efterskott. Grabben bär sina år med heder och härlig tårta fick de också.

Kram till hela familjen

2008-03-03 @ 15:16:21
Postat av: Maria

Hej på er alla! Vilken fin liten Trick du har Carola!
Jag har idag köpt nya skidbyxor! Klev in i en sportaffär och frågade om de hade skidbyxor i elefantstorlek!? Killen log glatt och visade mig ett par byxor som har bra "trilla-omkull-volym. Perfekt! Handlade en jacka också! Allt på extrapris för endast 521 kronor! Vilken tur att det är rea nu!

2008-03-03 @ 17:47:40
Postat av: Lasse Jansson

Säljer de skidkläder ute vid Göksäter? Och kallas den butiken "sportaffär"?!?
Se till att åka i backarna som är uppmärkta med svarta skyltar, jag har för mig att de är lite lättare än de andra nerfarterna. :-)

2008-03-04 @ 17:29:24
URL: http://lassejansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0