Här kommer lite blandat.....

Jag vet! Det är så länge sedan jag skrev något här. Massor av tid har rusat förbi. Det är vår nu!

image173

Småfåglarna har hittat till fågelbordet. Jag är så nöjd! Har handlat 20 kg solrosfrön på granngården. 4 stora talgbollar och 3 fågelholkar inhandlade jag på http://www.fagelcentralen.se/

Jag har haft min morbror på besök här! Han är en duktig fotograf och har både film och fotografering på sin merit lista. Under en långhelg for vi runt på Tjörn och Orust så han fick fotografera. Per var i Lindvallen med sitt jobb och åkte skidor. Hundarna skötte sig exemplariskt för min hundrädde morbror. Här är hans hemsida
http://web.comhem.se/editthor

Tanya är nytrimmad vilket syns på kortet som min morbror Sten tog
image174

...och Taz lika pussig som vanligt!

image175

I påskas var min tvillingbror på besök ( hans blogg http://lassejansson.blogspot.com/ ). Taz klarade detta väldigt bra trots att han tycker sådana där små människor är läskiga människor. Med 100 % koll och med två små otroligt duktiga trollungar som förstod att man inte skulle gå fram till Taz när han vilade utan att Taz fick komma själv, så gick det väldit bra. Tanya däremot gör ingen skillnad på stora eller små människor. Hon är glad och nöjd bara hon får vara med.

image176

Trött Lovisa, 5 år, med lika trött Tanya!

image177

Stolt Alva, i sommar 3 år, med raggig Tanya.

Precis innanpåsk kom det också en massa snö! Jag handlade en pulka och Per fixade till den så att den passade till Tanyas dragsele, som hon fått ärva av min systers tidigare hund.  Med ett stadigt grepp i kopplet drog sedan Tanya med lätthet småtjejerna i pulkan.

image178 (foto Lasse Jansson)

Just nu håller Per på att fixa upp stängslet på tomten. Det blir väldigt bra. Viltstängslet sitter upp- och nervänt, men jag har fått det förklarat för mig. Det ska vara så förstår ni! Japp! Det passar nämligen grannarnas katter bättre. Nu har de en större chans att smita ut från tomten än om stängslet hade suttit åt andra hållet. Vad säger man....jo, jag håller med!

Kommentarer
Postat av: Lasse Jansson

Det ÄR vår och jag är helt övertygad om att både Per och Maria samt hundarna har det fantastiskt i nya huset!
Se nu till att få upp stängslet och den egenhändigt gjorda grinden, men glöm inte att Per måste vara på rätt sida när grinden hängs på (eftersom den kanske inte går att öppna!) Vad som är rätt sida i detta fall
överlåter jag till er att komma överens om!!

2008-05-03 @ 19:58:55
URL: http://lassejansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0