Uterum och rum ute

Så var då golvet lagt och klart i uterummet. Jag hade faktiskt inte riktigt känt hur stort det var förrän golvet fanns där. Runt 33 kvadratmeter stort är det, och det blev stort.
image186

image187


Just nu finns inga möbler förutom några bänkar och min solstol som jag fått av Per. Lite blommor också eftersom temperaturen har sjunkigt till mellan 5-7 grader. Jag tror jag tyvärr har tagit död på potatisblomman som vi fått. Hade inte ställt in den i natt och den har ändrat sig i färg och ser allt annat än kry ut. Har hur som helst ställt in den också så får vi se om den tänker leva vidare.

image188



Sedan är det nästan, nästan klart med stängslingen. Det är bara en grind mot maskinhallen som fattas, samt ett bättre rep till den större grinden och ett fäste i backen där. Sedan klart!

image189

Framsidan av grinden

image190

Baksidan av grinden! Hoppa över den om ni kan vovvar!

image191

Fort Knox!

image192

Det blev bra med stängslet. Tycker det är ganska diskret trots allt fyller verkligen sin funktion!


Så nu är rummet ute snart klar det med. Jag tänker så om att ha stängslad tomt. Vi har gjort det för hundarnas skull. Så att de kan få ligga ute och vara fria på en större yta. Leka eller bara vara. Fast det är ett rum! Detta rum tar inte bort de dagliga promenaderna utan ger förhoppningsvis ett välbefinnande hos dem. Sedan detta med att slippa flaggstångslinor och andra linor som trasslar sig när de är ute.


image193

FRIHET!

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt med inhägnad tomt så hundarna kan vara ute. Jätte fint uterum!

2008-05-18 @ 16:08:28
URL: http://www.freewebs.com/coolahundar/
Postat av: Britt & Tess

Hej Maria,
Tack för ditt inlägg på bloggen!

Du är jätte välkommen till Tess och mig när du vill, du kommer att falla pladask för min lilla vovve, hon är så jätte go och alldeles alldeles underbar.

Ha det gott
/Britt & Tess

2008-05-18 @ 19:25:59
Postat av: Lasse Jansson

Nu har jag tittat på bilderna flera gånger och måste bara fråga:
Är det inte lite molningt på några av bilderna? Kan det vara mulet på västkusten? (Jag trodde det var ständigt solsken som gällde där borta...)
Hur som helst som blir det hur fint som helst med båda uterummen, både hundarnas och ert!!!

2008-06-05 @ 09:59:52
URL: http://lassejansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0